Επιστροφή στα άρθρα

Πως η τροφή επηρεάζει το συναίσθημα - Διατροφικός κλάδος της ψυχιατρικής

Το 90% των υποδοχέων σεροτονίνης στο ανθρώπινο σώμα (βασικός νευροδιαβιβαστής που εμπλέκεται στο συναίσθημα) βρίσκεται στο έντερο. Στο έντερο επίσης βρίσκονται πολλά (δισεκατομμύρια) και διαφορετικά βακτήρια τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο στην πέψη και στη φυσιολογική λειτουργία του ανθρωπίνου σώματος και φυσικά του εγκεφάλου.

Πως η τροφή επηρεάζει το συναίσθημα - Διατροφικός κλάδος της ψυχιατρικής

Το 90% των υποδοχέων σεροτονίνης στο ανθρώπινο σώμα (βασικός νευροδιαβιβαστής που εμπλέκεται στο συναίσθημα) βρίσκεται στο έντερο. Στο έντερο επίσης βρίσκονται πολλά (δισεκατομμύρια) και διαφορετικά βακτήρια τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο στην πέψη και στη φυσιολογική λειτουργία του ανθρωπίνου σώματος και φυσικά του εγκεφάλου. Ο εγκέφαλος «δουλεύει» όλο το 24ωρο, ακόμα κι όταν κοιμόμαστε. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται μια συνεχή ροή από «καύσιμα», τα οποία φυσικά προέρχονται από τη διατροφή μας κι έτσι επηρεάζεται ο εγκέφαλός μας είτε θετικά είτε αρνητικά, κι ως επακόλουθο επηρεάζεται και το συναίσθημά μας. Όπως σε ένα ακριβό αυτοκίνητο, έτσι και στον εγκέφαλο οι λειτουργίες του είναι καλύτερες όταν λαμβάνει τα καλύτερα «καύσιμα».

Τροφές υψηλής ποιότητας με πολλές βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, αντιοξειδωτικά είναι ωφέλιμες για τον εγκέφαλο.

Οι τροφές που έχουν υποστεί μεγάλου βαθμού επεξεργασία όπως και αυτές που έχουν στη σύνθεσή τους χημικά πρόσθετα επηρεάζουν το φυσιολογικό μικροβιακό περιβάλλον του εντέρου κι έτσι αυξάνεται ο κίνδυνος ανάπτυξης διαφόρων παθήσεων. Κι επίσης ο εγκέφαλος δυσκολότερα τις αποβάλλει.

Μία πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή (όπως η μεσογειακή ή η γιαπωνέζικη) και η αποφυγή τροφών που προκαλούν φλεγμονές, προστατεύουν ως ένα βαθμό, 25%-35%, από την ανάπτυξη κατάθλιψης. Σε άλλη έρευνα αναφέρονται 12 θρεπτικά συστατικά που σχετίζονται με την πρόληψη και τη θεραπεία της κατάθλιψης. Κάποιες από τις τροφές που εμπεριέχουν αυτά τα συστατικά είναι τα μύδια, τα στρείδια, το κάρδαμο, ο σολομός, το σπανάκι, το μαρούλι, το κουνουπίδι και οι φράουλες. Επίσης έρευνες έδειξαν ότι άνθρωποι που λάμβαναν προβιοτικά (συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν αυτά τα «καλά» βακτήρια), είχαν βελτιωμένα επίπεδα άγχους, στρες, και γενικότερη καλύτερη ψυχική λειτουργικότητα σε σχέση με αυτούς που δεν λάμβαναν προβιοτικά.

Σχετικό link:


Ψυχιατρικά Νέα
Ιατρείο
Ντούρος Ι. Βασίλειος

: Π.Π. Γερμανού 28 Θεσ/νίκη, Τ.Κ. 546 22

: 2310 271131-6977 207442

: Δευτέρα - Πέμπτη 18:00 - 21:30
(Δέχεται κατόπιν ραντεβού)

: billydou-1@hotmail.com
flxdplayer